Myslím že poslední deskový počin od Altaru hodně překvapil - jak originalitou, tak i zábavností a hratelností. Zdá se, že i českým tvůrcům konečně došlo, že už nestačí pouze donekonečna kopírovat Talisman, ale přijít s něčím vlastním, novým. Říše snů je založená na plnění úkolů pro různé světy na herním plánu, po kterém se nepohybujete jen doprava/doleva, ale ve všech směrech, což už samotné dává mnohem víc herních možností, než klasické "talismanovky". Dalším velice originálním prvkem je, že hráči sami ovlivňují herní plochu - na počátku se pohybují pouze v Nicotě, kterou postupně formují pomocí Snů a Hrůz, čímž usnadňují život sobě a dělají problémy protivníkům. Při rozhodování za koho hrát si můžete vybrat z cca 10 postav, které se od sebe velmi liší jak základními atributy, tak zvláštními schopnostmi, a proto jsou velmi rozdílné i herní strategie pro jednotlivé postavy. Většina hráčů poprvé při výběru postavy sáhne po "bitevních pevnostech" typu Saň, které se na první pohled mohou zdát neporazitelné, a pak se nestačí divit, když jim třeba takový Cestovatel hbitě proklouzne pod nohama, doběhne do Síně světa, splní zadaný úkol a než si Saň uvědomí, co se stalo, Cestovatel už mizí portálem do jiné dimenze. Pokud se však Saň vzpamatuje dostatečně rychle, může na Cestovatele čekat nejedna nepříjemná chvilka... Další důležitou inovací (alespoň na české poměry) je možnost hrát více herních variant - základem je týmová hra, kde je hlavním cílem získat pro svoji stranu dva světy. Poněkud dynamičtější variantou je "deathmatch", kdy hrají všichni proti všem a vyhrává postava, která získá nejvíc slávy. Další úpravy, speciální pravidla a herní varianty (například "Souboj s časem") se objevují na internetových stránkách tvůrců, což je každopádně velmi chvályhodné - málokterá desková hra má hodnotné aktualizace zdarma. Co se týče zpracování hry - kartičky a žetony jsou vytvořeny tak, aby hru maximálně usnadnily, ručně vytvořená grafika působí velmi příjemně a popisky mnoha událostí nepostrádají značnou dávku humoru (ani se není čemu divit - integrace tradičních pohádkových postav jako Baba Jaga, nebo Šípková Růženka do fantasy prostředí přímo vyzývá k nějakému vtípku). Závěrem mohu napsat jen to, co na začátku - Říše snů je hra, která v mnoha ohledech velmi příjemně překvapí a jsem rád, že i v Česku vznikají neotřelé věci, které se zmohou na víc, než kopírování úspěšných zahraničních titulů. Velkým kladem je internetová podpora a také fakt, že pokud hra bude úspěšná, můžeme se podle slov autorů těšit na "datadisk". Smělé vykročení do Říše snů mohu jen doporučit. Tuc