Odpovědi na nejčastější dotazy

V této sekci se budete setkávat s odpovědmi na nejčastěji kladené dotazy.

Snová koule Mohu splnit úkol, pokud není vyložený žádný sen ani hrůza?
Nikoliv, je nutné navštívit nejméně jeden sen či hrůzu.

Studánky Na úkolu Studánky nejsou uvedeny žádné zkušenosti, proč tomu tak je?
Bohužel došlo k omylu. Ze tento lehký úkol získáváte 5zk jako obvykle. Omlouváme se.

Těžké a lehké úkoly Rub těžkého úkolu je podle pravidel modrý a lehkého zelený, ve hře je tomu naopak
Je tomu bohužel tak, tiskový šotek zařádil.

Cestování po světech Může má postava cestovat i proti směru hodinových ručiček?
Ano, může. Nesmí však NIKDY překročit první pole vedle brány proti směru hodinových ručiček, tj. do světa může dojít pouze po směru tím, že obejde celý vnější okruh. Každým pohybem proti směru se de facto vrací a vzdaluje od síně světa.

Dotaz 1.
1) Při střetu říší když sešlu např.sen tak si doberu do ruky do pěti karet. Když pak odvolám sen zpět do ruky tak jich mám v ruce šest,musím ho vrátit nebo můžu mít v ruce třeba všechny?
2)Pochopil jsem dobře,že Druid ve světě nemůže ztratit život, protože si ho hned léčí?
Odpověď
1) Snů můžete mít v ruce i více než pět
2) Druid svoji schopnost léčení může použít pouze 1x za kolo, takže pokud je napaden bytostí a ztratí více životů, popř. ho ve stejném kole napadne postava, může se i probudit. Nicméně, porazit Druida na světě je samozřejmě díky této schopnosti obtížnější.

Dotaz 2.
Ahoj,když porazím jiného hrdinu (démona) získám nějakou zkušenost?
Odpověď:
Za poražení jiného hrdiny (či démona) žádné zkušenosti standardně nejsou, pokud se ovšem nedomluvíte, že tomu tak bude. V tomto případě doporučuji max. 2 zkušenosti.

Dotaz 3.
Nikde není uvedeno jak získám žluté žetony. Na začátku je mi dle návodu přidělen jeden (5 bodů světla) a to mi na položení Snu na herní plán nestačí. Jak to tedy používat ?
Odpověď:
Při variantě Střet říší, získávate KAŽDÉ kolo jeden žlutý žeton, tj. 5 bodů světla. V prvním kole se tedy sen seslat nepodaří (jelikož nejlevnější stojí 10 světla), v druhém však již máte světla dostatek.
Odpověď 2:
S těmi žetony je to popsáno na straně 6 v pravém sloupku. Hra se hraje na tahy (kola). Každý tah se dělí na tah Snů a tah Tmy. Tah Snů má dvě části,1) sesílání snů a 2) pohyb hrdiny. A pokaždé, když dojde na část sesílání snů, tak si berete 1 žlutý žeton, jež reprezentuje právě 5 bodů světla. Tj. 1 kolo máte 5 bodů, druhé kolo již 10, třetí 15, sešlete Duhový most za 10 bodů a máte 5, atd.

Dotaz 4.
Chtěl bych se zeptat, zda kartička Červená Karkulka přemisťuje postavu na studánku, nebo jen pouze doplňuje životy?
Odpověď:
Kartička pouze doplňuje životy, formulace je poněkud nešťastná.

Dotaz 5.
Není mi jasné slovo "náhodný", které se používá na některých kartičkách. Třeba nějaká ta kouzelná brána nebo co: Přenese hráče do síně NÁHODNĚ zvoleného světa (1-6), nebo... hvězdná cesta - přenese do NÁHODNĚ zvolené síně na PLÁNU, kde byla vyvolána. 1. vysvětlíte mi, co se myslí plánem? Znamená to některou z (cestou) oddělených částí plánu? Nebo zkrátka herní plán jako takový? (to by bylo zvlášť geniální), já opravdu nevím. 2. náhodně - tím se jen naráží na umístění podle %hodu? nebo jde o síň v části plánu, kde byla vyvolána..- tzn. tam, KDE bylo kouzlo sesíláno? Nebo KAM umístěno? Když je tedy mezi dvěma částmi, tak pak určuji náhodně? Nebo volbou (náhodně;) 3. brána - má si hráč sám vybrat (náhodně!), nebo třeba 1-2 duhovka, 3-4 strom atd.? já zkrátka nevím.
Odpověď:
Slovo náhodně je ve hře používáno v situaci, kdy se hodí kostkou, aby se určilo co se stalo. Jakým způsobem budete losovat jsme nechali na volbě hráčů. V případě kouzelné brány pak hod 1-2 znamená 1. svět (dle vaší volby, kterou určíte před hodem), 3-4 druhý, 5-6 třetí a 7-8 tajemné místo. Slovem plán na hvězdné cestě je skutečně herní plán, jde o to, že hra může být hrána na více herních plánech (viz rozšíření na těchto stránkách), ale kartička přenáší jen v rámci jednoho.

Dotaz 6.
muzete vasi hru porovnat s Proroctvim od Avataru, ktere znam? Zvazuju koupi Rise snu, ale rad bych predem vedel, jestli je ta vase jednodussi nebo naopak je pro narocnejsi a zkusenejsi hrace.
Odpověď:
Rise snu je spise jednodussi, resp. jedna hra trva kratsi dobu a pravidla jsou kratsi. Zakladni verze po precteni pravidel by nemela prekrocit hodinku a to i tehdy, kdyz hru jeste neznate. Ve hre pohybujete svymi postavami a plnite ukoly pro vladce svetu. Navic mate kazdy nekolik karet, kterymi si vase putovani muzete ulehcit a naopak jej ztizit vasemu souperi. Dobre je, ze si muzete zahrat bud tymove nebo kazdy proti kazdeme. Pravidla jsou psana celkem podrobne, aby byla uplna, radu veci muzete pri prvni hre v klidu preskakovat a postupne se k nim vracet.